17 Augusti

Har inte hunnit skriva nånting under helgen. Men iaf...

I fredags jobbade jag till halv 5. Sen åkte jag med morsan hem till Västerås. Fixade lite, tog tåget till hallsta & mötte upp johanna på stationen. Vi träffade Elin vid coop och köpte lite gott. Gick hem till Elin & kolla lite gamla big brother avsnitt, det är fan tråkigt att det inte går längre. Tog en promenad lite senare ner på samhället, märkte att de va karaoke kväll på trappan. Så vi satt där utanför som tre små lodisar och lyssna lär Solle körde där uppe. Skitbra var han! Sen stappla vi hemåt igen. Drog på en film, jag somnade efter en kvart. haha!

Vaknade på lördagen vid 11, kollade på filmen igen. Johanna åkte hem, jag & elin käka lite frukost sen chilla vi en stund. Bestämde oss att gå ner & bubbla lite. Vart ett glas vin & skitsnack, jättemys! Lämnade Elin senare, mötte upp Jenni & Rosa vid terminalen, shoppa lite på ica sen gick vi till Anders. Där vart det trevligt folk, kräftskiva & drickande. Jättemysigt! Skön allsång till Uggla hela kvällen. Orkade inte gå hem när jag märkte att det började spöregna, sov då kvar hos anders.

Söndag morgon käkade vi mat det första vi gjorde, gött. Satt & surra lite med Anders och hans föräldrar. Sen kom Fredrik och hämta mig :) Käkade & fixa lite, sen åkte jag till linda på kvällen. Vart att inviga hennes nya vattenpipa med två slangar :) Sen trampa jag hem vid 11.

Nu har vi precis fikat på jobbet, jobbar en & en halvtimme till. Sen ska jag hem, duscha, käka sen kolla om Annisen vill leka med mig. Har suttit och kollat på utomlandsresor, jobb och utbildningar nu ett tag på jobbet. Längtar till nästa sommar, då blir det bartenderutbildning tre veckor på mallorca med Elin! Skitkul! Sen funderar jag faktiskt på att gå en KY utbildning inom Turism och söka jobb som reseledare eller liknande. Skulle vara skitkul. Men jag vet inte. Är ju fortfarande inne på polis. Men isf söker jag det när jag närmar mig 25. Sen blir det jobba ett tag som vanlig polis, sen gå utbildning som ridande polis, och extra knäcka som bartender ;) perfekt!

Ne nu ska jag jobba lite, höööörs / Ida Airaksinen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0