31 Augusti

Hej!

Som vanligt är jag sämst på att skriva blogg på helgerna. Men iaf, förlåt mig alla 4 läsare :(

I fredags jobbade jag till 4 ungefär, rätt bra gjort ändå för att vara en fredag. Träffade Elin vid coop, inhandla lite grejer sen gick vi hem till henne. Som vanligt har hon haft hela dagen på sig att fixa sig men har inte gjort ett skit & kl 5 skulle vi vara hos Amelie. Självklart är jag klar före henne, segaste människan i Sverige! Helt plötsligt så kan det bli helt knäpptyst, så går man & letar efter henne & då sitter hon framför tv:n. Så säger hon " Oj, hihi, jag fastna visst här" Helt crazy,men det är därför jag älskar henne! :)

Vi kom ungefär 40 min för sent till Amelie, & då hade vi glömt hälften hos Elin. Amelie flyttade till Karlstad igår & ska spela basket i Div 1. Grattis btw! Id is proud... Iaf så bjöd Amelie på väldans god tacopaj. Vi chillkröka lite därhemma, innan vi fick skjuts av.. hmm.. haha jag kommer inte ens ihåg xD Iaf, så tog vi oss in till stan på nå vis. Gick till Strike där vi hade två bokade banor, jag & elin drog en strike första kastet! :) + att jag kan tillägga att jag tydligen vann också, hade ett kort på kameran & om man zoomar så ser man att jag vann ;) för jag tror inte att någon uppfattade det då. haha!

Iaf så gick vi vidare till Pluto där vi hade reserverat bort, stod en hink med 10 cider när vi kom. Jag tror jag drack en & en halv av dem?! haha. Jag & Elin gick iaf vid halv 1, vart osams om vart vi skulle käka, började bråka totalt, jag sprang iväg, tröståt på donken medans hon gjorde samma sak fast på Burger Corner. haha! Mötte upp henne senare iaf, då hon hade med sig någon Norsk snubbe som vi sen gick ifrån. Glömde bort han xD Sen tog vi nattbussen hem, & jag sov kvar hos henne.

Vaknade 12 ungefär, kände mig rätt pigg faktiskt. Gled till Robin som fyllde 17 på kalas,hela släktfan där. Trevligt! Tillbaka till elin sen & vi följde med hennes föräldrar till Ögir i Köping. Där spelade Eldkvar. Vi käka buffé och grejer, jättemysigt! Jag var hemma vid halv 12, gick då över till grannen Reino där pappa & dem var. Det var 30årsfest, jättetrevlit att träffa alla gamla baskethomies igen, haha. Gick hem vid halv 2, satte på tv:n, tryckte i mej två ostbågar sen somna jag fint.

En faktiskt trevlig helg! Med min älskade, sega, jätteeee sega bästa kompis Elin. Söndagen tillbringade jag dock med min andra bästa vän, Anna. Vi åkte till stan, shoppa & käka. Sen chilla vi hos henne hela kvällen. Kolla på filmen Gangster som var ganska bra :)

Nu har jag avklarat dagens blogg, skönt! Slänger kanske in lite bilder sen, det finns en hel del faktiskt. Idag ska jag inte göra ett skit, Legally Blonde 2 på tv kl 8 ikväll. Ska bänka mig i sängen, framför tv:n, med chilinötter & mysa. Mohahahaha.

Aja, kanske dags att jobba. Hade bra, hej / Ida Airaksinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0